Tuskan toimitusjohtaja Eeka Mäkysen mukaan muutokset trendeissä ja kulutuksessa näkyivät Tuskassa vahvasti:

− Yhdessäolo sekä laadukas ruoka- ja juomatarjonta ovat tänä päivänä olennaisia.

Teerenpeli oli jälleen mukana Helsingissä kesäkuun lopussa järjestetyillä festivaaleilla. Mäkysen mukaan Teerenpelin tuotteet olivat toivottu lisä festivaaliin. Viime vuonna Teerenpelin vihreä Bloody PyyGin Bar rakennettiin merikonttiin Tuskaa varten ja se sai paljon myönteistä huomiota.

− Palaute Teerenpelin kontista ja tuotteista oli äärettömän positiivista. Yksi neljäsosa Tuskan kävijöistä listasi PyyGinin muistettavimmaksi brändiksi alueella. Veriroiskeita kontissa ja jääkylmää GT:tä lasissa − voisiko mikään muu istuakaan paremmin Tuska-festivaalin tarjontaan, kertoo Mäkynen.

Tapahtumien yhteydessä on puhuttu paljon siitä, että oheisohjelma ja tarjonta, esimerkiksi ruoka ja juoma, ovat tänä päivänä nousseet entistä tärkeämpään rooliin. Myös Tuskassa muutos on ollut suuri.

− Muutos on hyvin merkittävä. Ruuan, juoman ja oheispalveluiden lisäksi päivän trendissä näkyy entistä enemmän yhdessäolon merkitys. Tuskaan myytiin tänä vuonna ennätysmäärä kolmen päivän lippuja. Tuska halutaan kokonaisuutena, eikä harrasteta niin sanottua ”cherry pickingiä” eli käydään katsomassa vain yhtä tai kahta bändiä. Brändiin luotetaan kokonaisuutena: kaikki toimii, meillä on turvallista, näkyvyys ja kuuluvuus ovat tärkeitä ja palvelumuotoiluun Tuskan kumppanit tuovat merkittävän panoksen.

− Kuten yhtiömme puheenjohtaja Juha Tynkkynen on jo vuosikymmenet sitten todennut: mustat vaatteet, käteinen ja gin & tonic eivät koskaan mene muodista, sanoo Mäkynen.