Ensimmäisen kerran jo vuonna 2002 järjestetty Grand One on perinteisesti keskittynyt digitaaliseen markkinointiviestintään sekä palvelumuotoiluun ja -kehitykseen. Tänä vuonna kilpailuun lisättiin myös Paras virtuaalinen tapahtuma -kategoria.

– Eikös se ole vähän niin, että jos ei nyt niin ei koskaan, toteaa kilpailun tuottaja Rami Ahonen.

– Tapahtuma-ala on ollut pakotettu keksimään itsensä uudelleen. Meitä kiinnostaa nähdä kuinka digitaalisuutta on hyödynnetty uudessa tilanteessa ja millaisia Suomen parhaat virtuaalitapahtumat ovat. Uskomme myös, että tämä on toimijoille hyvä kanava saada näkyvyyttä ja viestiä osaamisestaan, jatkaa Ahonen.

Kategorian voittajat valitsee nelihenkinen tuomaristo

Paras virtuaalinen tapahtuma -kategoriaan ilmoitetut työt käy läpi nelihenkinen tuomaristo. Tuomaristossa ovat Creative Director Noora Olsson, NJ Production, Global Events Director Marjaana Virkkala, F-Secure, planner Marianne Kiiski, TAPAUS sekä toimittaja ja Helsingin kirjamessujen ohjelmajohtaja Ronja Salmi.

– Virtuaalitapahtumat eivät ole vain korona-ajan juttu vaan ovat täällä pysyvästi. Ja ne ovat itse asiassa avanneet aivan uuden ulottuvuuden tapahtumille. Hienoa, että kilpailu elää ajassa ja tapahtumat ovat mukana, kommentoi Ohlsson.

– Ainakin itseäni kiinnostaa kuinka virtuaalitapahtumat ovat onnistuneet engagementissa. Kuinka osallistujat on saatu aktivoitua ja otettua mukaan vuoropuheluun. Sen lisäksi kiinnostaa tapahtuman räätälöinti, miten elämyksestä on tuotettu jokaiselle omanlaisensa. Ja tietysti tulokset – esimerkiksi kuinka tapahtumaa on hyödynnettu myynnissä ja kuinka se on integroitu muuhun markkinointiin, jatkaa Olsson.

Kilpailu on nyt käynnissä – voittajat selvillä huhtikuussa

Grand One -kilpailu on tällä hetkellä käynnissä. Työt pitää ilmoittaa mukaan 29. tammikuuta mennessä. Jokaiselle työlle pitää laatia esittelysivu, tämän sivun deadline on 4. helmikuuta. Voittajat ovat selvillä huhtikuun 29. päivä. 

Lisätietoja rami@grandone.fi