Uuden ajan lippupalveluita tarjoava Liveto on kehittänyt lipunmyynnin, jonka voi upottaa tapahtuman omille verkkosivuille.

Yrityksen mukaan lipunmyynti voidaan tuoda viidessä minuutissa mihin tahansa verkkosivustolle.

Liveton perimmäisenä tarkoituksena on kehittää lipunmyyntitoimialaa, ja se pyrkii tuomaan tapahtumanjärjestäjien käyttöön digitaaliset palvelut.

Liveton tuotetta ovat kehittäneet toimitusjohtaja Antti Korhonen, jolla on yli 14 vuoden kokemus tapahtumanjärjestämisestä, ja digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijakumppanina toimiva Sofokus.

– Upotettavat ostonapit ovat verkkokaupassa maailmanlaajuisesti vahva megatrendi. Huomasimme, että varsinkin tapahtuma-alalla liput myydään edelleen hankalalla, perinteisellä tavalla erillisten portaalien kautta, summaa Korhonen.

Tapahtumajärjestäjät ovat ottaneet Korhosen mukaan uuden ratkaisun innostuneesti vastaan.

– Liveton tuote suoraviivaistaa tapahtuman myyntiä ja parantaa selvästi asiakkaan ostokokemusta, kommentoi festivaalijärjestäjä Jonne Lehtonen.

Tapahtumanjärjestäjien näkökulmasta ratkaisu selkeyttää markkinointia ja alentaa kustannuksia, koska asiakkaita ei tarvitse enää ohjata pois omista verkkokanavista.

Kävijöiden ostokokemus parantuu, koska liput voi siirtää ostoskoriin suoraan suosikkiartistin verkkopalvelun etusivulta ilman seikkailua ulkoisissa myyntipalveluissa.

Liveton kehittämiä lippukaupparatkaisuja on testattu myös pilottiasiakkailla kansainvälisillä markkinoilla, ja niistä saatu palaute on ollut kannustavaa.

– On vain yksi markkina, ja se on globaali, Korhonen toteaa.

Liveton disruptiivisen ajattelun on tarkoitus rikkoa alalla vallitsevia kaavamaisia tapoja myynnissä, asiakasviestinnässä ja verkkosivujen kävijäliikenteessä.

Liveton kautta tapahtumien pääsylippuja on myyty jo yli kahden miljoonan euron arvosta, ja toiminta on yrityksen mukaan vahvassa kasvussa.