Smoothie-kampanjan taustalla on Finlandia-talon halu tuoda esiin pyöräilyn positiivisia vaikutuksia, niin pyöräilijälle itselleen kuin ympäristöllekin. Kampanja on kohdistettu kaikille Finlandia-talon tapahtumiin osallistuville, riippumatta siitä millaiseen tapahtumaan on osallistumassa.

– Pyöräily on Finlandia-talolle tärkeä aihe ja tukee kokonaisvaltaista vastuullisuusajatteluamme, jonka lähtökohtana on pyrkiä toimimaan aina ympäristöä kunnioittaen. Asia on myös ajankohtainen, sillä pyöräilyn lisääminen on näkyvässä roolissa koko kaupungin kehittämisen näkökulmasta. Pyöräilykypärän käyttäminen on tietysti myös turvallisuuden näkökulmasta suositeltavaa – kesäkampanjamme siis palkitsee siitäkin, kertoo Finlandia-ravintolan myynti- ja markkinointipäällikkö Hanna-Leena Linnamäki.

Jättäessään pyöräilykypäränsä narikkaan Finlandia-talon tapahtumakävijät saavat lipukkeen, jolla voi noutaa vihersmoothien uudistetusta Café Veranda-kahvilasta. Kuponki on voimassa muutaman kuukauden eli ilmaisjuoman voi hakea kahvilasta myös myöhemmillä vierailukerroilla tai ohikulkumatkalla.

– Smoothie-kampanjamme jatkuu niin kauan, kunnes kaikki vieraamme saapuvat tapahtumiin polkupyörillä, jatkaa Linnamäki naurahtaen.

Finlandia-talo uudisti Café Veranda-kahvilaansa maaliskuussa. Vastuullisuusajattelu korostui myös uudistusprosessin yhteydessä, ja muun muassa kalusteita uudistettaessa päädyttiin ekologisiin ja kestävää kehitystä ylistäviin Punkaliven tuotteisiin. Kalustuksen lisäksi myös kahvilan tuotteistus uudistui. Tuotevalikoiman suhteen painotus on oman keittiön herkuilla sekä yhteistyökumppaneidemme yksilöllisillä artesaanituotteilla.